Upravit stránku

Opět vyrážíme z pardubického Pernštýnského náměstí a cílem je nevšední rozhledna Bára v lesích kolem Slatiňan. Slatiňany a okolí představují perfektní lokalitu pro rodinný výlet na celý den. Můžete zde navštívit nejen zámek a hřebčín, ale také unikátní rozhlednu Bára, která má tvar trojbokého jehlanu. Děti budou nadšené z blízkého Kočičího hrádku a vy zase rádi posedíte v příjemné restauraci Monako. Doporučujeme také nově otevřené interaktivní muzeum Švýcárna. V naší cyklopůjčovně vám zapůjčíme kola pro děti i pro dospělé včetně přileb různých velikostí.

Rozhledna Bára II byla postavena v roce 2009 a je vysoká 17 metrů. K vyhlídce vás čeká 78 schodů. Máte z ní perfektní rozhled na Chrudimsko, Polabí i na Železné hory. Bára je otevřená od dubna do října.

Rozhledna se nachází v rekreačních lesích Podhůra, kde je také lanový park, lesní stezka, cyklopark i hipostezky.

Vzdálenost: 20km a více

Náročnost: pro pokročilé

Povrch: asfalt

Čas: celodenní s dětmi

Podrobný popis trasy

1. Z Pernštýnského náměstí jeďte směrem na Chrudim po cyklostezce č. 4119 (napojíte se na ni na Tyršově nábřeží). Směřujete ke krematoriu a dále pokračujete po trase č. 4182.
  2. Na této trase se držíte až do Starých Jesenčan, kterými projedete a v Třebosisích potom uhnete doleva na trasu č. 4178. Projedete Dřenice, Třibřichy, ve kterých se napojíte na trasu č. 4181 a po ní pokračujete do Markovic.
  3. V Markovicích sjedete z cyklotrasy a po silnici pokračujete na Kozojedy. Za nimi se u rybníka napojíte na cyklotrasu č. 4111. Projedete Sobětuchy a po trase č. 4179 se vydáte směrem k rozhledně Bára II. Doposud jste jeli po asfaltu, lesních cest si užijete v rekreačních lesích Podhůra.
  4. Po prohlídce rozhledny doporučujeme navštívit přilehlý lanový park a po modré se vydat na Kočičí hrádek.
  5. Vaše cesta může dál směřovat po zelené rovně - do interaktivního muzea Švýcárna, nebo po zelené doprava- do malebné restaurace Monako.
  6. Pojedete-li od Monaka po žluté, zastavte se na Vrchlického návrší, které tvoří křemencové skalky. Po žluté dále projeďte zámeckým parkem a ve Slatiňanech se zastavte na vyhlášené zmrzlině.

Chcete si u nás půjčit kolo? Neváhejte nás kontaktovat

• Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti