Upravit stránku
Tentokrát jsme vybrali poměrně náročnou trasu pro zkušenější cyklisty. Začínáme v Ústí nad Orlicí, kam se dostanete z Pardubic přímým vlakem. Cílem je zřícenina hradu Potštejn. Jako každý hrad, i Potštejn stojí na kopci, takže si k jeho bráně budete muset vyšlapat. Nahoře vás ale čekají mohutné pozůstatky gotického hradu, krásná vyhlídka do okolí a také kiosek s občerstvením.
Vzdálenost: 75 km
Náročnost: těžká
Povrch: asfalt/zpevněné cesty/lesní cesty
Čas: bez zastávek 5 h

Mapa trasy

Okruh Ústí nad Orlicí - Potštejn

Detailní popis trasy

1. Z vlakového nádraží v Ústí nad Orlicí se vydejte po modré turistické trase, která vás zavede na kruhový objezd. Dejte se prvním výjezdem vpravo ulicí 17. listopadu, na náměstí Svobody rovně a dál přes kruhový objezd na ulici Letohradská.
  2. Před železničním přejezdem se vydejte vpravo po modré turistické. Po chvíli přijedete k mostu, který přejedete a hned za ním zahnete doprava. Podél Tiché Orlice dojedete až do Lanšperka, který je známý svou zříceninou s vyhlídkovou plošinou. Čeká vás asi dvoukilometrové stoupání. Až si hrad prohlédnete, vydejte se zpátky, přejeďte železniční trať a za ní se dejte opět doprava, podél řeky.
  3. Po cyklotrase č. 18 dojedete až do Letohradu. Projedete kolem kostela a koupaliště směrem na Lukavice. Stále po trase č. 18.
  4. Před vámi je Žamberk. Můžete si tu odpočinout třeba v zámeckém parku. Po modré turistické trase pokračujte podél Divoké Orlice až do Helvíkovic. Za Helvíkovicemi se vydejte do osady Popluží (modrá turistická) a po lesní cestě dorazíte až k Liticím nad Orlicí, kde je další zřícenina hradu. Čeká vás velký kopec, ale na jeho vrchu stojí za odměnu hostinec. Je možné, že budete muset místy vést kolo kvůli nesjízdné cestě.
  5. A po stejné trase, Cestě Dr. J. S. Guta-Jarkovského, dojedete na Potštejn. Z něj pokračujte po cyklotrase č. 4046 přes Malou Lhotu, Malou Skrovnici, České Libchavy, Žampach s hradem a krásným arboretem a Hnátnice. Za Hnátnicemi, u vlakové zastávky, se napojíte na trasu, kterou jste již jeli.
  6. U mostu přes Tichou Orlici, těsně před Ústím, můžete odbočit vpravo a projet kolem tábořiště Cakle. Zelená turistická trasa vás zavede až na Mírové náměstí, odkud je to jen kousek na vlakové nádraží.
Okruh je poměrně dlouhý, a tak si s sebou nezapomeňte také nářadí na opravu případného defektu. Rádi byste si trasu zajeli, ale nemáte na ni dost dobré kolo? Zastavte se v naší půjčovně, kde si určitě vyberete.
Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti