Tentokrát nevyjedeme přímo z Pardubic, ale vydáme se do Hradce Králové. I když zdatnější cyklisté mohou i do tohoto královského města přijet na dvou kolech. My ale volíme cestu autem, které necháme na velkém parkovišti u Lesního hřbitova. Tato trasa je vhodná pro každého cyklistu - pro děti i začátečníky. Ocení ji také rodiče, kteří svoje dítko vozí ve vozíku Croozer. Vozík vám půjčíme za 199 Kč na den.

Čeká vás příjemná projížďka městskými lesy na okraji Hradce Králové a příjemná zastávka v pivovaru v Bělči nad Orlicí a u Stříbrného rybníku.

Vzdálenost: 15 km

Náročnost: pro začátečníky

Povrch: asfalt/zpevněné cesty

Čas: 1-2 hod (bez zastávek)

Detailní popis trasy:

1. Pokud jedete do Hradce Králové autem, doporučujeme ho nechat na parkovišti u Lesního hřbitova v městské části Malšovice. Z parkoviště vede hlavní asfaltová stezka Hradečnice, která je rájem inline bruslařů.
  2. Jeďte po Hradečnici až k přístřešku U Dvou Šraňků, kde odbočíte po červené turistické trase. Pojedete kolem Kalátova pomníku a rybníku Výskyt, kde je odpočinkový altán.
  3. Po červené se vydáte až k rozcestníku Klusánky-Kolíkovaná, kde odbočíte směr Běleč nad Orlicí. Zakrátko vyjedete z lesa do Bělče na křižovatku. Pokud odbočíte vpravo, za pár metrů vás přivítá Pivovar U Hušků. Tady se můžete osvěžit nefiltrovaným pivem Car, Carevna a Včelka.
  4. Z pivovaru se vydejte zpět na křižovatku, ze které jste uhnuli, a pokračujte rovně při hlavní silnici. Zároveň pojedete po červené turistické trase, která vás navede doleva, pryč ze silnice. Za pár metrů jste opět v lese.
  5. Jedete po červené a až narazíte na první výraznější rozcestí, vydejte se doprava, směrem ven z lesa. Po okraji lesa (cyklistická trasa č. 4196) dojedete až ke Stříbrnému rybníku, kde je autokemp. Využijte možnost občerstvení.
  6. Přijedete k rozcestí, kde se můžete vydat dvěma směry - vlevo po okraji lesa směr Malšovice, nebo vpravo po žluté a červené trase.
  7. Pokud zvolíte žluto-červenou trasu, po pár metrech zabočte opět vpravo. Jeďte po trase č. 4197. Pokud minete odbočku k parkovišti, nic se neděje - dojedete na rozcestí U zděné boudy, ze kterého se vydáte směrem na Lesní hřbitov.

Chcete si u nás půjčit kolo a další vybavení? Kontaktujte nás

• Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti