Upravit stránku

Trasa vedoucí z centra Pardubic až na středověký hrad Kunětická hora je vhodná především pro začátečníky. Rovinatá krajina polabské nížiny vám zaručí pohodový výlet bez velkého převýšení. Využijte naši půjčovnu kol, doporučujeme zvolit crossové kolo či koloběžku.

Vzdálenost: 20km

Náročnost: začátečník

Povrch: asfalt

Čas: 40min

Převýšení: 67m

Podrobný popis trasy Pardubice - Kunětická hora:

1. Váš výlet začíná v centru Pardubic na třídě Míru, v jejímž čele si můžete prohlédnout pardubickou dominantu - věž Zelená brána.
  2. Přes Pernštýnské náměstí se dostanete k pardubickému renesančnímu zámku. Zde je umístěno Východočeské muzeum a Východočeská galerie. Otevřeno je denně mimo pondělí od 10 do 18 hodin.
  3. Odtud pokračujte do městské části Cihelna. Na Cihelně je oblíbené městské koupaliště, kde se v horkých letních dnech příjemně osvěžíte a občerstvíte. Před koupalištěm je kolárna, kde vám za nízký poplatek pohlídají vaše kola.
  4. Pomalu opouštíte město perníku a jedete zhruba 5.5 km po cyklistické stezce, která vede až pod hrad Kunětická hora. Po cestě můžete obdivovat řeku Labe. Na křižovatce v Brozanech odbočte doprava a pokračujte po stezce, odbočíte-li do leva, povede vaše cesta po nové stezce podél hlavní silnice. Cestou potkáte několik občerstvení, kde můžete posedět. Pokud máte chuť na vynikající domácí zmrzlinu, odbočte na hlavní silnici doprava a pokračujte do blízkých Kunětic.
  5. Pod hradem, na konci obce Ráby, povede vaše cesta asi 1 km po hlavní silnici, kde může být zejména o víkendech rušno. Nezapomeňte si doma cyklistickou přilbu.
  6. Před výstupem na hrad si poseďte v restauraci Pod Kunětickou horou a občerstvěte se. Neposedné děti určitě využijí dětské hřiště nebo se zabaví u výběhu se zvířátky. Pojede-li o 50 m dál po hlavní silnici, narazíte na ranč, kde můžete cyklistické sedlo vyměnit za to koňské.
  7. Abyste dovršili svého cíle, čeká vás výšlap na hrad po asfaltovém povrchu. U hradu je vyhlídka, kde budete mít Pardubice a okolí jako na dlani. Hrad je otevřený denně mimo pondělí. Čeká vás zde prohlídkový okruh, ze kterého se dozvíte o historii Pardubicka.

Přejeme vám příjemný výlet na kole i koloběžce!

Chcete si půjčit kolo nebo koloběžku v naší půjčovně? Kontaktujte nás!

• Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti