Upravit stránku

Tentokrát vás zavedeme na kdysi slavné, ale dnes poněkud opomíjené místo poblíž Holic. Rybník Hluboký s autokempem byl před pár lety v hledáčku tisíců turistů. Autokemp uprostřed lesa, ale kousek od města. S vyžitím pro děti i dospělé. Poblíž se navíc jezdil slavný motokros. Dnes se v kempu stále můžete ubytovat pod stanem i v chatce, posedět u dvou hospůdek nebo si zahrát minigolf.

Za návštěvu zajisté stojí také arboretum Vysoké Chvojno, které se rozkládá na 4,43 ha. Uvidíte zde smíšený les starší více než 170 let. K arboretu patří také šestihektarová obora, kde spatříte jeleny, srny, muflony a daňky.

Vzdálenost: 25km, okruh 50km

Náročnost: středně těžká

Povrch: zpevněné cesty/asfalt

Čas: celodenní

Detailní popis trasy Pardubice - Hluboký rybník

1. Vyrazte z Pernštýnského náměstí směrem na Sezemice po cyklostezkách.
  2. Projeďte Sezemice a na kopci se opět napojte na cyklostezku, která končí u odbočky na Choteč. Odbočte vpravo směr Choteč.
  3. Projeťte Chotčí do Dolních Ředic a z hlavní silnice uhněte vlevo na Drahoš.
  4. Hned na začátku obce Drahoš, v zatáčce za mostkem, zahněte vpravo na zpevněnou cestu. Projedete kolem 2 chalup, minete rybník Šmatlán a přijedete do Chvojence.
  5. Ve Chvojenci přejeďte hlavní silnici (u benzínky) a napojte se na cyklistickou trasu č. 4236, po které se dostanete kolem malého hřbitova až do Vysokého Chvojna. Čeká vás táhlé stoupání.
  6. Za centrem obce Vysoké Chvojno odbočíte na arboretum (ulice U Parku).
  7. Arboretum projedete po zelené turistické trase, a poté se napojíte na žlutou turistickou trasu, která je zároveň cyklotrasou č. 4265.
  8. Necelé 2 kilometry pojedete po této trase, lesem, převážně z kopce. Přijedete k rozcestí Viselce, kde se opět napojíte na zelenou trasu. Ta vás dovede přes chatovou oblast až do autokempu Hluboký.
  9. Cestou zpět doporučujeme vydat se od brány kempu rovně, kde přejedete hlavní silnici a po louce (uvidíte vyjetou trasu) dorazíte do obce Horní Ředice, následně Dolní Ředice, Choteč, Sezemice a Pardubice.

Chcete si u nás půjčit kolo? Kontaktujte nás

• Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti